Lina
Innehållsförteckning
Lina är en kundtjänstspecialist här på Köpenhamnskontoret. Hon är från Sverige, så hon tar främst hand om svenska kunder. Lina älskar fruktpizzor (ja, du läste rätt), särskilt päronpizza. Hon önskar att en dag äga ett stort hus med en stor trädgård så att hon kan adoptera flera hemlösa djur. Läs mer om Lina här.
Vad betyder Klar för dig?
Kombinationen av att ha bra produkter till låga priser, samtidigt som man fokuserar på hållbarhet och kvalitet.Klar som helhet är mycket teamwork, och hur människor på olika avdelningar bryr sig om att hjälpa varandra och arbeta tillsammans för att lösa problem. Jag gillar verkligen den arbetsmiljön.
Varför arbetar du för Klar?
Jag skulle flytta till Danmark och letade efter ett företag som behövde svensktalande och hittade Klar. Jag kände mig verkligen hemma under min anställningsintervju, det kändes inte som en anställningsintervju. Det kändes som att prata med vänner eller kollegor. Jag fick snabbt veta att jag hade fått jobbet och jag är verkligen glad att jag fick det.
Hur skulle du definiera Klar's affärsidé?
Att ha ett gör-det-själv-koncept på fönster och dörrar, tillverkat av exakt de mått du vill ha i ditt hus. Om du vill bygga ditt drömhus och du har en budget med specifika behov och även udda storlekar, så har vi det du letar efter. Till ett bra pris och bra kvalitet. Vi är verkligen transparenta med de olika stadierna i produktionen, och vi är baserade i Europa, så vi stödjer lokala ekonomier.
På vilket sätt har Klar påverkat din syn på att balansera kvalitet och pris när du köper byggmaterial, särskilt fönster?
Jag har insett att man inte behöver kompromissa mellan pris och kvalitet. Jag visste ingenting om fönster innan jag började här, men sen jag började jobba här och besökte fabriken och såg hur våra produkter tillverkas insåg jag att kvaliteten inte behöver sjunka med priset.
Vilken är din favoritprodukt?
Bondehus fönster, eftersom det är de fönster jag växte upp med. Jag växte upp i en gammal bondgård och det är vad jag minns. De är mina favoriter och jag kan mycket om dem så tycker alltid att det är kul med frågor om dem från kunder. Om jag skulle köpa ett hus i framtiden så är det de fönstren jag skulle välja.
Hur gör Klar för att öka kundnöjdheten?
Nu är det en kombination av att kunna nå ut till så många kunder som möjligt. Vi kan nå ut till olika kunder i olika länder, de vill prata på sina lokala språk. Att låta människor arbeta med olika uppgifter tillsammans är mycket bra. Vi försöker svara kunderna så snabbt som möjligt. Om vi tar för lång tid på oss att svara blir de inte glada. De kommer åtminstone att känna sig sedda om vi hör av oss snabbt.
Hur tror du att Klar kommer att se ut i framtiden?
Jag hoppas att vi kommer att fortsätta växa. Just nu har många av våra kunder kunskap inom byggbranschen, men genom att lägga till olika tjänster som installationsservice kan vi nå ut till människor som kanske inte vet hur man installerar fönster. Därför kommer vi att utöka vår kundbas.
Var ser du dig själv om 10 år från och med nu?
Min dröm är att ha slagit mig till ro, ett hus på landet, med mina lantliga fönster. En stor trädgård med ett stort gult hus. Och var? Det vet jag inte än, men jag vill bo i mitt hus med min stora trädgård.
Vilka är dina förhoppningar och ambitioner för Klar i framtiden?
Mina förhoppningar är att vi ska fortsätta växa som företag, att vi ska vara det företag som folk kommer att minnas, det första företag som folk kommer att tänka på när de behöver köpa dörrar och fönster.