KVALITETSFÖNSTER OCH DÖRRAR MED UPP TILL 60% – AVSLUTAS DEN 14.10.25
Leverans
Hos Klarfönster levererar vi dina fönster och dörrar direkt från vår egen fabrik i Estland till den leveransadress du valt. Din beställning packas på en eller flera pallar och levereras oftast med vår standardlastbil (10 m lång, 2,5 m bred och 4,2 m hög).
När din beställning har skickats från fabriken till vårt svenska lager får du ett mejl med beräknad ankomsttid indelat efter postnummerområden:
Postnummer 10000–19999 och postnummer 20000–99999.
Inga leveranser sker under nationella helgdagar. I dessa fall kommer leverans att ske nästa arbetsdag. Chauffören ringer alltid 15–45 minuter före ankomst.
För alla leveranser tillkommer en förpackningsavgift på 135 kr. Läs mer om förpackningar och avgiften här. Observera leveranspriserna ökar automatiskt med 50% för var 5:e bifogad artikel. Detta beror på det extra utrymme som behövs i lastbilen och de extra kostnader som uppstår för vår leveranspartner.
Leveranspriserna beror på ditt postnummer, men är alltid desamma – oavsett kampanjer och erbjudanden. Bor du på en ö utan bro kostar det 2060 SEK för leverans vid färjeläget på ö-sidan. Vill du ha leverans till en ö-adress, eller behöver du en specialleverans kontakta oss här – så hittar vi en lösning tillsammans. Vi erbjuder nämligen olika leveransmetoder, så att vi kan leverera överallt i Sverige – oavsett om det är till din bostad, byggarbetsplats eller sommarstuga.
Vår standardleverans sker med en lastbil som är 10 m lång, 2,5 m bred och 4,2 m hög, och levereras till trottoarkant.
Om en 10 meter lång lastbil inte kan nå adressen måste vi meddelas skriftligen i god tid (minst 1 vecka före leverans) om beställningen behöver levereras med en mindre lastbil eller om det finns behov av kranbil.
Zoner | Postnummer | Pris |
---|---|---|
Zon 1 | 10000-78999 | 895 SEK |
Zon 2 | 79000-89999 | 1420 SEK |
Zon 3 | 90000-999999 | 1840 SEK |
- | ôar utan bro | 2060 SEK |
Om du bor på en smal, grusig eller återvändsgata, till exempel i ett koloniområde, erbjuder vi leverans med budbil.
Observera att om en beställning innehåller en produkt som är högre än 185 cm är det inte möjligt att leverera med budbil på grund av bilens invändiga höjd, eftersom pallen i sig själv är 20 cm hög.
Nedan kan du se tilläggspriset utöver avgiften som betalas för standardleverans.
Tilläggspris från |
---|
580 SEK |
Om du önskar leverans till dörren, in i din trädgård eller till en byggarbetsplats kan vi erbjuda leverans med kranbil.
Nedan kan du se tilläggspriset utöver avgiften som betalas för standardleverans.
Tilläggspris från |
---|
950 SEK |
Om du vill ändra leveransdatum, leveransadress eller telefonnummer efter att beställningen har skickats från fabriken, hjälper vi dig gärna.
Pris: 270 kr
Vi kan också erbjuda leverans inom en bestämd tidsram.
Pris: 750 kr (inklusive avgift för ändring)
Vid misslyckad leverans tas en avgift på 750 kr ut utöver leveransavgiften.
En leverans anses som misslyckad om standardleverans eller den avtalade leveransmetoden inte är möjlig, till exempel om lastbilen eller kranen inte kan komma fram till adressen.
Vi rekommenderar att du är på plats vid leveransen för att säkerställa att din beställning är i gott skick vid ankomst. Om det uppstår skador vid eller under leveransen ska du skriva “skada” på följesedeln innan du undertecknar samt ta ett foto innan du tar bort förpackningen. Bilden ska bifogas reklamationsformuläret.
Vi försöker leverera din beställning även om du inte är på plats vid den planerade leveranstiden. Chauffören tar då ett foto av leveransplatsen, och du ansvarar för eventuella skador, stölder eller liknande.
I sällsynta fall kan chauffören bedöma att det inte är säkert att lämna leveransen utan tillsyn.
I så fall genomförs inte leveransen. Din beställning returneras till fabriken, och du debiteras hela leveranskostnaden. En ny leverans planeras därefter.
Vi rekommenderar att du är på plats vid leveransen för att kontrollera varornas skick. Även om de allra flesta leveranser anländer i perfekt skick kan du med den här guiden säkerställa att både beställningen och leveransen motsvarar dina förväntningar.
Om det mot förmodan skulle finnas fel eller brister är det viktigt att du har den nödvändiga dokumentationen för att kunna kontakta kundtjänst. Vi rekommenderar därför att du tar dig tid att följa mottagningsguiden nedan.
Det är viktigt för oss att dina produkter är väl skyddade under transporten. Därför fäster vi elementen på en pall och packar in dem med skumkanter och plast. Förpackningen är endast avsedd som transportskydd, så ta bort den när produkterna är placerade på en säker plats.
Det finns en hel del som behöver packas upp innan du kan installera dina nya fönster och dörrar. Det är därför viktigt att du tar god tid på dig vid uppackningen och följer uppackningsguiden steg för steg, så att dina produkter förblir i perfekt skick fram till installationen.
Att köpa nya fönster och dörrar kan kännas komplicerat, men vi är här för att göra det enkelt. Har du några frågor – då är vi bara ett meddelande bort.
Uppgradera ditt hem med energieffektiva dörrar och fönster. Du kan själv designa dörren och fönstret så att det passar exakt vad du behöver