Ingen är perfekt – inte vi heller. Vi strävar naturligtvis alltid efter att leverera produkter i en perfekt kvalitet. Men tyvärr kan det ändå hända att ett fel inträffar.

Men misströsta inte. Vår allra högsta prioritet är att alla våra kunder är nöjda. Om du upplever att en av våra produkter har ett fel, en brist eller bara någonting som inte lever upp till dina förväntningar så informera oss om detta så att vi fortast möjligt kan lösa problemet.

När vi mottagit din reklamation så kontaktar vi dig senast den efterföljande arbetsdagen.

1Ta kontakt!
Upptäcker du ett fel så är det viktigt att du kontaktar oss så fort som möjligt, gärna inom 24 timmar efter att du upptäckte felet.
2Leveransskador
När gods anländer så ska godset kontrolleras av ansvarig montör i samråd med åkaren. Har det skett en fraktskada så kommer detta anges på den följesedel som chauffören ber dig skriva under på. Denna typ av skada åligger ansvarig montör att reklamera.
3Vi levererar en nyckelfärdig lösning med ett fullt färdigmonterat fönster.

Det är viktigt att köparen besiktigar den färdigmonterade varan i samråd med ansvarig montör. Detta skall ske i samband med att montör är på plats med uppställda verktyg och material.
Om köparen inte närvarar vid montagets färdigställande anses varan levererad utan anmärkning ifrån köparen.

OBS! Kvaliteten av produkten (t.ex. utseende, symmetri) kan inte bedömas och testas innan produkten är färdigmonterad enligt våra anvisningar.

4Fotografera felet!
Oavsett när du upptäcker ett fel så se till att du fångar det på bild! Om vi får bilder som återger felet så är det mycket enklare för oss och våra servicetekniker att planera hur vi ska hjälpa dig.
5Följ vår procedur
När du ska reklamera en produkt så följ vänligen de ovanstående punkterna. På det sättet är vi säkra på att vi får den information som vi behöver, och då kan vi behandla din reklamation fortare.

Om du har frågor om vår hantering av reklamationer så tveka inte med att klicka på knappen “Ställ dina frågor här” och skicka dina frågor till oss. Vår kundsupport svarar så fort som möjligt.