Klarfönster erbjuder ingen ångerrätt, eftersom alla våra produkter är specialtillverkade efter kundens individuella önskemål.

Ångerrätt vid köp av standardvaror (komponenter som handtag, cylindrar och liknande).

Det är alltid 14 dagars ångerrätt för konsumentens köp av standardvaror via internet. Ångerrätten gäller från den dagen produkten mottas.
Önskar du att använda din ångerrätt, skall du meddela oss senast inom 14 dagar efter den dagen du mottog produkten. Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt inte ta emot varan, utan måste meddela oss detta tydligt.

 
För ångrat köp, vänligen följ nedan länk och fyll i ångerblanketten (KKV), och sänd tillbaka till Klarfönster AB.
 
Adress:
Tegelbacken 4 A
111 52 Stockholm
E-mail: [email protected]
 
Klicka här för att ladda ner ångerformuläret

angerblankett-2015-konsumentverket (1)1024_1.jpg

Du skall skicka din orderretur till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du önskar att ångra ditt köp. Utgifter för returnering av varan vid tillfälle av ångerrätt står köparen för och köparen bär ansvaret för varan, tills dess att den har kommit fram till Klarfönster. Eventuella omkostnader som Klarfönster drar på sig vid leveransvägran kommer att räknas bort från det belopp som skulle ha återbetalats vid returnering.

Om varan har varit monterad, eller försökt monteras, förbehåller Klarfönster rätten att reducera återbetalningsbeloppet till ett belopp som överensstämmer minskningen av varans värde.

General Complaints Board (ARN) är en myndighet. De avgör fall där konsumenter är i tvist med företag. De fattar beslut som är en rekommendation om hur ärendet ska lösas.

Se deras hemsida för mer information:

Allmänna klagomålsnämnden

Ruta 174

101 23 Stockholm

www.arn.se

Om du vill skapa ett ärende angående inkonsekvenser inom EU hänvisar vi till EU ODR: https://ec.europa.eu/odr.

 

Läs mer om ångerrätt och returer i våra avtalsvilkor.